Yleistä
 
Ateljee Aamun Sarastus, y-tunnus: 3175409-1, myy tuotteita yrityksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin.

Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 1.9.2022  alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.

 
Tuotteet ja tuotehinnat

Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Otathan huomioon, että jokainen Ateljee Aamun Sarastuksen tuote on käsityönä tehty. Jokainen tuote on yksilöllinen ja pientä poikkeavuutta voi esiintyä tuotteiden välillä sekä tuotekuviin verrattuna. Huomiothan, että kuviokankaissa kuvion kohdistuminen voi vaihdella suuresti. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat sisältävät veron, joka ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

 
Toimituskulut

Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut (jos toimituskuluja veloitetaan) ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen. Lähetyksen toimituskulut ovat 6.50€. Toimituskulut voivat vaihdella esim. kampanjoiden aikana.

Toimitustapa

Toimitamme tilauksesi toimitustavalla, jonka valitset tilauksesi yhteydessä. Mikäli valitsit toimitustavaksi ‘Nouto’ niin otamme yhteyttä sähköpostitse noudon sopimiseksi tilauksen valmistuttua.  Nouto onnistuu vain Etelä- Lahden alueella.

 
Toimitusaika

Tuotteet lähetetään noin 2-5 arkipäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta, jos tuotetta on valmiina varastossa. Tilaustuotteet on mainittu erikseen, ja niiden toimitusaika on pidempi. Kuljetusyhtiöiden keskimääräinen toimitusaika lähetyksille on noin 1-3 arkipäivää. Poikkeuksia toimitusajoissa saattaa esiintyä tilausruuhkien ja kampanjoiden aikana, tai meistä johtumattomista syistä kuten Postin/Matkahuollon ruuhkien aikana. 

Tilaaminen ja sopimus

Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Tilaus on sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen sekä vaihto- ja palautusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin.

Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla.

Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat:

Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

OP Lasku – Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4) Sähköposti: [email protected] Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16) Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten annathan myös sähköpostiosoitteesi kun teet tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa. Mikäli et ole saanut tilausvahvistusta, tarkista myös roskapostikansio. Jos viestiä  ei löydy niin ole yhteydessä [email protected], jotta voimme varmistaa että tilaus on tullut perille.

Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.

 
 
Peruutusoikeus ja palautusehdot

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus alkaen siitä päivästä kun tuote on vastaanotettu.

Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotteen tulee olla palautettaessa täysin uutta vastaavassa kunnossa sekä alkuperäisessä myyntipakkauksessa, jos tuote on sellaisessa asiakkaalle lähetetty. Huomioithan, että mikäli tuote palautuu meille käytettynä tai tuotetta on muuten vastoin ostajan laissa määriteltyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on meillä oikeus periä arvonalennus tuotteesta täyteen hintaan asti.
Jokaisesta vaihdosta ja palautuksesta veloitamme asiakkaalta erikseen toimituskulut. Huomioithan, että tilauksen noutamatta jättämistä ei katsota tilauksen palauttamiseksi. Veloitamme noutamatta jätetyistä paketeista 8€ käsittelykulut.


Vaihto- ja palautustilanteissa pyydämme sinua olemaan meihin yhteydessä sähköpostitse: [email protected]. Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 7 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.
Palautustilanteessa asiakas vastaa itse tuotteen/tuotteiden palautuksesta aiheutuneista kustannuksista.
Huomioithan, että palautustilanteissa asiakkaalla on taloudellinen vastuu siitä, että tuote palautuu meille.
Muistathan säilyttää  kuitin vaihto- ja palautustilanteissa kunnes palautus tai vaihto on rekisteröity meidän toimesta. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. 

Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten.

Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat  kuluttajasuojalain mukaisesti mahdollisimman pian. Maksunpalautukset pyritään tekemään maksunvälittäjän kautta sille maksutavalle, jolta myös alkuperäinen maksu on tehty.

 
Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet

Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa sähköpostilla. 

 

Asiakaspalvelun sähköpostiosoite: [email protected]

 
Vastuunrajoitus
 

Ateljee Aamun Sarastus ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajansuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.


Erimielisyydet

Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä Asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).